Retourneren

Retourneren
Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet. Is dit het geval? Dan heb je 14 dagen de tijd om je bestelling aan ons te retourneren. Hiervoor kun je gebruik maken van het Retourformulier.  Je kunt ook een e-mail sturen naar info@delinnenloods.nl en dan sturen wij je per e-mail een Retourformulier toe.

 

Retourneren werkt als volgt: Vul het retourformulier volledig in en voeg deze samen met de pakbon bij je retourartikelen in de doos. Breng het pakket naar een PostNL punt en zorg ervoor dat de zending juist wordt gefrankeerd. (https://www.postnl.nl/locatiewijzer). Vraag altijd naar een verzendbewijs wanneer je deze niet ontvangst. Het is namelijk belangrijk om deze te bewaren tot je retour is goedgekeurd.

Als je retourzending wordt geaccepteerd krijg je het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst retour gecrediteerd.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Is de bestelling wel juist geleverd, dan worden de verzendkosten binnen Nederland voor het retour sturen niet vergoed. Retourneer je een artikel omdat het beschadigd of verkeerd geleverd is, dan worden de verzendkosten binnen Nederland wel vergoed. De kosten voor een retourzending vanuit het buitenland zijn geheel voor eigen rekening.
Desondanks dient wel altijd het retourformulier gebruikt te worden. We willen je hierbij adviseren om het pakket retour te sturen met een track- & trace code, zodat je altijd kunt controleren waar het pakket zich bevindt.
Waar kan ik het retourformulier vinden?
Je kunt het retourformulier hier downloaden.

Retouradres De Linnen Loods:
De Linnen Loods
t.a.v. afdeling Retouren
Schwartzenbergweg 23a
8743 KX Hichtum

Je kunt ook gebruik maken van het formulier voor herroeping om ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Je kunt artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling.
  • Een artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in originele staat en in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, wordt teruggestuurd.
  • De artikelen dienen niet gebruikt, niet gewassen, compleet, onbeschadigd en in de originele staat worden teruggestuurd.
  • Alle prijs- en informatie labels zitten nog bevestigd aan/op het artikel.
  • Artikelen of aantallen die speciaal voor je worden besteld, of op maat worden gemaakt kunnen niet retour worden gestuurd.
  • Alleen retourzendingen die voorzien zijn van een volledig ingevuld retourformulier en zendingen die juist gefrankeerd zijn worden door ons in behandeling genomen.

Indien niet aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, behoudt De Linnen Loods zich het recht voor om geretourneerde goederen te weigeren of terug te sturen.

Bewaar daarom alles wat je in het pakket geleverd krijgt goed. Ook voor eventuele aanspraak op garantie of bij klachten is dit belangrijk! Zorg er ook voor dat het artikel goed wordt verpakt.

Bewaar het verzendbewijs dat je bij het PostNL servicepunt krijgt ook goed. Het retour zenden van artikelen is op eigen kosten en risico.

Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?

Nee, het is alleen mogelijk een bestelling te retourneren via een PostNL servicepunt.

Kan ik een artikel of bestelling ook retourneren in de winkel van De Linnen Loods?

Ja, je kunt een artikel of een bestelling die je online hebt besteld ook gratis retour brengen in onze winkel in Hichtum. Let op! Je dient dan wel een ingevuld retourformulier mee te nemen.

In principe krijg je geen geld terug in onze winkel. Het aankoopbedrag wordt teruggestort op je rekening, zodra de artikelen met het bijbehorende retourformulier zijn ontvangen door onze medewerkers.

Kijk in onze webshop onder ‘Fairs & Openingstijden’ voor onze actuele openingstijden om artikelen of de bestelling retour te kunnen brengen.

Binnen welk termijn kan ik mijn aankoop retourneren?

Artikelen die je online hebt gekocht in onze webshop kun je binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.

Artikelen die je in onze winkel hebt gekocht, kun je binnen 8 dagen ruilen of terugbrengen in onze winkel. Let op! Je dient je aankoop bon mee te nemen.

Hoe ontvang ik mijn aankoopbedrag terug na retourneren?

Wanneer je retour wordt geaccepteerd krijg je het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen teruggestort.

Kan ik mijn artikelen na ontvangst omruilen voor andere artikelen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je kunt de order, of een deel daarvan, binnen 14 dagen na ontvangst natuurlijk wel per post retourneren. Het aankoopbedrag wordt na ontvangst en controle van de geretourneerde artikelen weer retour gestort. Vervolgens kun je de nieuwe artikelen zelf opnieuw bestellen in de webshop.

Is het mogelijk mijn product via jullie te laten repareren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Meer informatie over klachten en garantie vind je op de pagina Klachten en garantie (klik hier).

Titel

Ga naar de bovenkant